Grafik

 

taniec1

Wieczory Tańca Etnicznego odbywają się w następujących terminach i miejscach:

Uwaga – podajemy grafik wakacyjny:)

Poniedziałki: 17.30-18.30 – Osiedlowy Dom Kultury „Krak” ul. Solarza 7. Opłata – około 10 złotych od osoby (w zależności od liczby uczestników)

Środy : 18.00-19.00, ul. 17-go Pułku Piechoty 1 (boczna ul. Reformackiej, Rzeszów), sala na pierwszym piętrze, opłata 15 zł od osoby

 

Więcej informacji:

„Taniec budzi nasze ciało oraz drzemiącą w nim moc i duszę”.
Colin Harrison

Zapraszamy do uczestnictwa zajęciach, podczas których dla przyjemności uczymy się tańczyć tańce tradycyjne (i nie tylko) z różnych stron świata.
Tańce etniczne są okazją do wspólnej zabawy i relaksu przy pięknej muzyce.
Przywracają witalność i radość życia. Zajęcia skierowane są do wszystkich, którzy lubią tańczyć.
W kręgu lub w korowodach wybieramy się w podróż po różnych zakątkach świata – tańczymy tańce m.in. bułgarskie, rumuńskie, serbskie, greckie, tureckie, macedońskie, rosyjskie , żydowskie, także polskie. Nie trzeba umieć tańczyć i nie trzeba mieć partnera. Przypływ dobrego humoru oraz podwyższony poprzez taniec poziom endorfin – zwanych hormonami szczęścia – gwarantowane!:)
Wystarczy wziąć ze sobą wygodne ubranie, wygodne buty oraz wodę mineralną.
Zapraszamy wszystkich bez względu na wiek i płeć.

Korzyści płynące z zajęć tanecznych

Ruch i taniec mają działanie terapeutyczne. Gdy poruszamy się do rytmu muzyki, odnosimy różnorodne korzyści – na poziomie fizycznym, chemicznym i psychicznym. Podczas tańca w naszym organizmie wytwarzane są endorfiny – neuroprzekaźniki (zwane „hormonem szczęścia”), które powodują doskonały nastrój, wprowadzają w stan euforii, stymulują również pozytywną energię.
Oczywiście w tańcu pracują mięśnie nóg, brzucha czy ramion. Dzięki temu stają się one bardziej elastyczne i wzmacniają się. Poprawia się krążenie krwi w organizmie. Wydzielają się adrenalina i noradrenalina, które powodują, że czujemy się lepiej. Endorfiny, zaś działają ponadto przeciwbólowo.
Taniec ma dobroczynny wpływ także na nasz układ kostny. Kiedy się ruszamy, sprawiamy, że nasze stawy stają się bardziej „naoliwione”, co zapobiega schorzeniom reumatycznym. Poza tym wzmacniamy kręgosłup i naturalnie pogłębiamy nasz oddech. Organizm pobiera więcej tlenu i szybciej się oczyszcza.
Ćwiczenia fizyczne zwiększają masę kości i zapobiegają osteoporozie, a przede wszystkim przez poprawę ogólnej sprawności zapobiegają upadkom. Badania densytometryczne wykazały, że po roku ćwiczeń masa kości może się zwiększyć o ponad 3%.

Taniec a osteoporoza

Ćwiczenia są zdecydowanie najlepszą formą leczenia osteoporozy obok leczenia farmakologicznego; wpływają ponadto korzystnie na układ krążenia, oddychania.
Wiemy, że masz bardzo mało czasu i że zajmują cię bardzo ważne sprawy. Ale nikt nie zrobi ćwiczeń za Ciebie. Ćwiczeń nie da się kupić, ani zażyć w tabletce.
Ruch zastępuje wiele leków, ale żaden lek nie zastąpi ruchu!
Ćwiczenie niekoniecznie musi być swoistą karą za grzechy. Można połączyć je z przyjemnością, wykonując ćwiczenia fizyczne np. w formie tańca. Taniec znakomicie stymuluje tworzenie kości i poprawia ogólną sprawność poprzez rytmiczne obciążanie kończyny. Muzyka i taniec nie mniejsze znaczenie mają dla samopoczucia, dając ukojenie i przełamując barierę osamotnienia.

Zawiruj z nami, bo taniec pomaga rozładować stresy i wyrażać emocje, a to wszystko ma ogromny wpływ na nasze ciało.

Zajęcia prowadzi:

Marta Berdel
Pedagog tańców etnicznych, instruktor tańców polskich, muzykoterapeuta, nauczyciel akademicki.